Bouwjaar | 26-01-2004 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 232.665 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | K-692-VJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 26-01-2004 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 232.665 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | K-692-VJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ASSET Youngtimers & Oldtimers |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Bovenweg 7D |
Postcode | 8084 PB |
Plaats | 't Harde |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 33659418 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | assetautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Wij zijn uitsluitend op afspraak geopend! Inruilen van uw huidige voertuig is altijd mogelijk bij ons.
BMW 525 automaat, faceliftmodel uit de illustere E39 generatie. Ouderwetse BMW Touring met onvervalste M54 2,5 liter zes in lijn en automaat. Origineel 232.665 km met afgestempeld boekje. Van eerste Nederlandse eigenaar, geïmporteerd uit Duitsland in 2021 met toen 187.000 km. Kleur Sapphire Black met zwart leer en notenhout. De uitrusting omvat onder andere schuif/kanteldak (buiten werking), stoelverwarming, navigatie, parkeersensoren v+a, regensensor, cruise control, automatische airco. De kilometerstand is te onderbouwen met een volledige onderhoudshistorie. Loopt en schakelt als een wolk, optisch zijn er aandachtspunten, verderop in de advertentietekst gespecificeerd. Omdat het een echt late E39 is voldoet hij aan de Euro 4 milieunormering. Bij 229.338 km in februari zijn een onderhoudsbeurt en apk uitgevoerd, apk-vervaldatum 19 maart 2025.
Ondernemers opgelet: dit is een youngtimer, zakelijk te rijden met bijtelling over de dagwaarde. U kunt dan uw autokosten zakelijk opvoeren en de Btw aftrekken. Daarmee rijdt u deze 525i tegen lagere kosten dan een nieuwe 1-serie!
De echte E39 5-series worden onderhand met uitsterven bedreigd. Deze auto is uit die Heimat gekomen in 2021, en heeft in de afgelopen jaren als youngtimer gereden. Verkeert nog in originele staat. Onderhoud heeft punctueel plaatsgevonden, een origineel serviceboekje met stempels en onderhoudsfacturen leveren daarvoor het bewijs. De aandrijflijn bestaande uit de 192 pk sterke zes-in-lijn M54 en zijdezachte Steptronic 5-traps automaat maken rijden geweldig. De zescilindermotor loopt zijdezacht, en is bovendien voorzien van een onderhoudsvrije distributieketting. Ook schakelt de automatische versnellingsbak haast onmerkbaar. De airco werkt naar behoren.
Op de foto lijkt alles natuurlijk altijd prachtig, maar we zoeken iemand die realistisch is, en die deze twintig jaar oude auto voor lief neemt zoals hij is. Optisch is het een redelijke auto zonder grote schades. Niet super netjes maar wel toonbaar. Rondom zitten er wat schaafplekjes, krasjes en lichte (uitdeuken zonder spuiten) putjes. Zoals bijna elke E39 Touring is de separaat openende achterruit roestig, kan geen kwaad en kan evt. los van de achterklep vervangen worden. Verder zit er rechtsachter bij de wielkast een bloemkooltje en op de motorkap boven de koplamp aan de passagierszijde. De lak en lampen zou u kunnen poetsen voor extra resultaat, dit is echter niet dringend nodig. Verder is de conditie nog goed.
Het interieur is in heel nette staat. Niet in gerookt en hangt geen hondengeur in. Ook de bekerhouders zijn niet afgebroken. Het stuurwiel en de bijrijdersstoel zijn wat sleets maar zijn niet kapot, omdat het leer is kan dit eenvoudig hersteld worden. De echte houtinleg geeft het geheel een luxe ambiance. Het schuifdak is buiten werking maar zorgt wel voor extra lichtinval.
En onderwe
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 5-Serie (2010 - 2016) | Vijf voor drie
"Het is vijf voor twaalf, er moet nu echt iets gebeuren", roepen de politiek en milieuorganisaties. De autobranche gehoorzaamt en bouwt steeds zuinigere auto's. Voor echte autofanaten lijkt dat slecht nieuws. De nieuwe aanpak brengt echter onverwachte voordelen met zich mee. Zo is er nu een nieuw instapmodel van de BMW 5-Serie dat dankzij alle brandstofbesparende maatregelen in een veel lagere prijsklasse valt. Een 5-Serie voor de prijs van een 3-Serie, kan dat echt?
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. Net als iedere andere 5-Serie is de 518d ruim en comfortabel, maar de prestaties zijn beduidend minder.
Plus
- zuinig
- comfortabel en toch dynamisch
- beschaafde uitstraling
Min
- motor nadrukkelijk hoorbaar
- matige prestaties op hoge snelheid
- matige ruimte achterin
Conclusie
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. En wie de prijslijsten goed bestudeert ziet dat voor ditzelfde bedrag ook een rijk aangeklede 3-Serie te koop is. Een proefrit leert dat de 518d niet de grandeur van de andere 5-Series biedt. Het echte verwennen blijft uit. Voor hetzelfde geld biedt een dikke 3-Serie zowel een rijkere uitrusting als meer rijplezier.
De 5-Serie blijft echter superieur als het gaat om uitstraling, ruimte en comfort op de lange afstand. De bescheiden dieselmotor en de slimme techniek zorgen voor bescheiden prestaties, maar ook voor een laag verbruik. Bovendien is de 518d in de praktijk even zuinig als in theorie. Dat maakt de 5-Serie bereikbaarder voor een grotere groep kopers en dat maakt de auto politiek correcter is dan ooit tevoren.