Bouwjaar | 30-09-2014 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.541 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | 4-XPN-31 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.199 cc |
Vermogen | 60 kW (82 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 30-09-2014 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.541 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | 4-XPN-31 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.199 cc |
Vermogen | 60 kW (82 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Ambacht Nijmegen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Ambachtsweg 25 |
Postcode | 6541 DA |
Plaats | Nijmegen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)24 - 3731586 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 42463675 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autobedrijfaan.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 3
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/55 R16
Acceleratie (0-100): 12,3 s
Topsnelheid: 174 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 395 x 172 x 146 cm
Wielbasis: 246 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 950 kg
Laadvermogen: 546 kg
GVW: 1.496 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg (ongeremd 520 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 104 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100km (1 op 22,2)
Brandstofverbruik in de stad: 5,5 l/100km (1 op 18,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal
Alle technologie in de Citroen DS3 is er op gericht om uw rit veilig en gemakkelijk te laten verlopen. De aandrijving van deze Citroen wordt verzorgd door een driecilinder motor en een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Ook is de auto voorzien van: sportonderstel, LED-dagrijverlichting, elektrisch inklapbare buitenspiegels, extra getint glas, elektrisch bedienbare ramen voor en start-stopsysteem.
Natuurlijk is er ook automatische airconditioning aanwezig. Hoeveel ruimte u nog heeft bij het insteken? De parkeersensoren laten het weten! Da's gemakkelijk! In deze Citroen kunt u zich concentreren op het verkeer, terwijl de auto de omgeving voor u in de gaten houdt. Een automatisch inschakelbare verlichting zorgt dat de verlichting aangaat als het donkerder wordt - in tunnels bijvoorbeeld - en de regensensor schakelt de ruitenwissers in als het nodig is. U hoeft er niets aan te doen. Natuurlijk is deze Citroen DS3 voorzien van cruise control. De uitrusting van deze auto is met automatisch dimmende binnenspiegel, lederen stuur, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer behoorlijk compleet.
Pragmatisch en veilig als deze auto is, beschikt hij over diverse veiligheidssystemen. Minder remweg, meer veiligheid: de Brake Assist haalt het beste uit het remsysteem als het erop aankomt.
Wilt u met deze Citroen DS3 een proefrit maken? Bel of mail ons dan nu voor een afspraak.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen DS3 Racing | Alleskunner
Wie naar autosport op TV kijkt zal zich meer dan eens hebben afgevraagd: "kan mijn auto dat ook"? Het antwoord is: nee. Alhoewel de sportwagens op TV het uiterlijk hebben van bekende modellen, zijn het onderhuids pure racewagens. Ze zijn daardoor tot veel meer in staat dan de alledaagse straatauto's waar ze van zijn afgeleid. Citroën belooft daar nu verandering in te brengen, door de kennis die het heeft opgedaan in de autosport toe te passen op de DS3. Die auto heet heel toepasselijk: "DS3 Racing".
De DS3 is het pretnummer van Citroen. De Racing-uitvoering vehoogt die pret met een sterkere motor en nog spannendere aankleding. Vereist gewenning, want het mechaniek kan het vermogen nauwelijks aan.
Plus
- sublieme prestaties, verrassend zuinig
- originele vormgeving en aankleding
- uitstekende wegligging
Min
- te weinig gevoel in besturing
- minimale beenruimte ruimte achterin
- voorwielen kunnen vermogen nauwelijks aan
Conclusie
De DS3 is het pretnummer van Citroën. De nieuwe Racing-uitvoering vehoogt die pret nog verder. Dankzij unieke kleurstellingen en een meer dan sportieve aankleding, onscheidt de Racing zich nadrukkelijk van de gewone uitvoeringen. Het blijft echter niet bij alleen uiterlijk vertoon: onderhuids is de DS3 Racing aangescherpt dankzij de kennis die Citroën heeft opgedaan in de autosport.
De turbomotor is bijzonder sterk en dat komt zowel de prestaties als het comfort ten goede. Ook bij kalm meerijden met de verkeersstroom, is het heerlijk om altijd een enorme reserve paraat te hebben. Wanneer het kan en mag, levert de 207 pk sterke turbomotor uitstekende prestaties (0-100 km/u in 6.5 seconden, topsnelheid 235 km/u).
Helaas kunnen de voorwielen het overvloedige vermogen nauwelijks verwerken, waardoor de besturing op z'n zachtst gezegd enige gewennig vereist. Eenmaal vertrouwd met het bijzondere karakter, overtuigt de Racing niet alleen als topmodel van de DS3-lijn, maar ook als de grootste pretmachine die Citroën op dit moment levert.