Bouwjaar | 30-06-1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 85.516 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | DR-31-49 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.950 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 30-06-1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 85.516 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | DR-31-49 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.950 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Tellerstand: 53.137 mijlen
Aantal cilinders: 8
Ledig gewicht: 1.360 kg
Interieurkleur: Rood
Aantal zitplaatsen: 4
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het betreft hier een hele leuke Ford Mustang Fastback uit 1966. De auto is al eens volledig gerestaureerd en verkeert nog altijd in goede conditie. Tijdens de restauratie is de auto eveneens voorzien van een 289Cu motor, in dit geval gekoppeld aan een automatische transmissie.
De carrosserie is zeer netjes. De auto is gespoten in het prachtige "Raven Black". Tijdens de restauratie is ook het interieur volledig opnieuw bekleed. De auto is bekleed met een rood "Deluxe" interieur. Het interieur verkeert net als de buitenzijde in goede staat. Het dashboard is uitgevoerd met de optionele extra tellers.
De techniek van de Mustang is tijdens de restauratie volledig onder handen genomen. De auto kreeg de beschikking over de eerdergenoemde "HiPo" 289 (4.7 liter) V8-motor en ook de remmen en het onderstel werden aangepast op het extra vermogen. De 289 levert 275 pk bij 6.000 toeren en 423 Newtonmeter bij 3.400 toeren. De motor is gekoppeld aan een automatische transmissie met 3-versnellingen. De Mustang is met deze motorisering zelfs naar hedendaagse maatstaven een snelle auto. Een 275 pk sterke motor die een auto van slechts 1.100 kilo moet voortbewegen is simpelweg een feest!
Er is gewoon iets met het voorkomen van een 1966 Ford Mustang Fastback. Alles lijkt te kloppen op een manier die Ford daarvoor en sinds niet meer heeft weten te evenaren.
Kortom niet alleen een prachtige Ford Mustang Fastback maar ook één die zowel optisch als technisch in goede conditie verkeert en meer dan in staat is om de snelle looks meer dan waar te maken.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mustang Convertible | Zomerpret
Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".
De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).
Plus
- serieus snel, ook met 2.3 liter motor
- unieke uitstraling
- moderne uitrusting
Min
- hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
- eenvoudige dak-constructie
- weinig verfijnd
Conclusie
Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.
In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.
Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.