Bouwjaar | 1968 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 54.373 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FO-13-59 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1968 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 54.373 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FO-13-59 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen
Nou is een Ford Mustang Shelby GT500 sowieso al te omschrijven als 'museumstuk' maar in dit geval betreft het daadwerkelijk een auto die decennialang in een museum heeft gestaan. Een top-gerestaureerde Mustang in prachtstaat en bijzondere kleur. Voordat we over deze auto verder gaan eerst nog een klein stukje historie, want bijzonder is het wel, deze GT500.
Midden jaren '60 zijn Ford en Shelby druk bezig samen heftige en snelle sportwagens te bouwen. De GT350 is al enige tijd in productie als in 1967 de GT500 wordt toegevoegd aan de line-up. De GT500 is voor velen de heilige graal als het gaat om de klassieke Ford Mustang. Shelby lepelt een grote 7-liter V8 motor in de Mustang Fastback, in Amerikaanse termen 428 cubic inches groot. Twee aluminium 'four barrel' CFM Holley carburateurs moeten zorgen dat de enorme achtcilinder voorzien wordt van genoeg brandstof. Het resultaat is een heftige 355 pk bij 5.400 toeren per minuut en een koppel van 569 Nm bij 3.200 tpm. Vergeet niet: we hebben het over 1968, ruim 55 jaar geleden!
Naast de brute uitstraling door de wielen, bestickering en luchtinlaten is de GT500 ook nog eens lichter gemaakt, door plaatwerkdelen als de voorzijde, motorkap, achterpaneel, kofferdeksel en de luchtinlaten van fiberglas te maken. Alles bij elkaar zorgt het voor een icoon onder de Amerikaanse sportwagens.
Het werkelijk schitterend gerestaureerde exemplaar dat u hier ziet is er een die is voorzien van een zéér geliefde kleur, te weten Acapulco Blue. Het staat de auto geweldig en de staat doet daar ook nog eens niets aan af: de Shelby is op een grondige wijze gerestaureerd. Tot in de puntjes werd de auto teruggebracht naar de staat hoe deze de fabriek verliet. Niet alleen de zaken die het oog ziet maar zeker ook alle technische zaken en delen die aan het oog onttrokken worden.
De echtheid van deze auto blijkt wel uit het beschikbare MartiAutoWorks Report, waarin alle informatie over deze auto te vinden is. Zo lezen we dat de auto op 20 december 1967 werd besteld en al op 8 januari van de productielijn gerold werd. Dat waren nog eens levertijden! De auto is uitgerust met een aantal zeer gewilde opties, die we voor de sfeer in de originele taal vermelden, in het Nederlands blijft er vaak wat minder van de charme over: Extra Cooling Package, Visibility Group, Wheel Lip Moldings, Power Steering, Power Front Disc Brakes, Tilt-Away Steering Column, AM Radio, Interior Decor Group, Tachometer and Trip Odometer.
De staat van de auto kunnen we vrij kort samenvatten: wauw! De carrosserie is zeer net, het chroomwerk keurig en het lakwerk in optimale conditie. Ook het interieur voldoet aan al die omschrijvingen. Wat een plaatje!
Tot slot natuurlijk de techniek, met de kolossale V8 als kroonjuweel. De techniek mag dan ruim 55 jaar oud zijn: door een complete revisie en fant
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mustang Convertible | Zomerpret
Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".
De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).
Plus
- serieus snel, ook met 2.3 liter motor
- unieke uitstraling
- moderne uitrusting
Min
- hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
- eenvoudige dak-constructie
- weinig verfijnd
Conclusie
Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.
In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.
Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.