Jaguar XJ XJ6 4.2 Coupe Extensively restored and technically completely overhauled, No expense or effort saved during restoration, Executed in the Daimler confi

€ 49.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 18.165 km
Deuren 2
Kenteken 08-YB-21 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof -
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Jaguar XJ XJ6 4.2 Coupe Extensively restored and technically completely overhauled, No expense or effort saved during restoration, Executed in the Daimler confi


€ 49.950,-

Algemeen

Bouwjaar 1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 18.165 km
Deuren 2
Kenteken 08-YB-21 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof -
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen

Wanneer u aan ons vraagt welke iconen Jaguar voortgebracht heeft, dan komen er een aantal in ons op, maar wij denken ongetwijfeld aan de Jaguar E-Type en de Jaguar XJ-coupé. Wat een elegante verschijning, een Jaguar XJ6 coupé. Het is een auto die je koopt en waar je van houdt en die je voor lange tijd koestert. Toen de Jaguar XJ uitkwam in 1968, was het een belangrijke auto voor Jaguar en het was een groot succes om het voorzichtig uit te drukken. Het publiek was dusdanig enthousiast dat er letterlijk geschreeuwd werd om een coupé. In 1973 was het zover: Jaguar had de XJ6 coupé klaar en deze werd vol trots gepresenteerd. Een prachtige auto met elegante vormgeving, die dezelfde hoge mate van verfijning bood als de saloon. In totaal werden er slechts 10.000 exemplaren gebouwd. Met recht een zeldzaamheid! Een leuk weetje: Jaguar maakte van de iconische E-type 3.8 serie 1 in totaal 15.000. Dat maakt deze XJ-coupé ook zeer speciaal. De XJ-coupé staat daarnaast bekend om zijn grote kofferbak en kon men aan twee kanten tanken.
 
Onze Jaguar XJ6 is uitgevoerd in de Daimler-configuratie en om te beginnen een van de beste exemplaren op de markt. Zelden zien we een XJ6 coupé voorbijkomen die zo goed tot zijn recht komt! Waarom? Dit is een hoogwaardig exemplaar dat op professionele wijze werd gerestaureerd en gereviseerd in Nederland, waarbij de kwaliteit van de werkzaamheden als prioriteit werd gezien. Dit zien we dan ook op detailniveau terug aan de auto en dit betreft dan ook geen deelrestauratie, maar werkzaamheden waarbij de complete auto van a tot z onder handen werd genomen om tot dit ultiem resultaat te komen. 

Het geheel ziet er werkelijk schitterend uit. De donkerblauwe carrosseriekleur oogt fantastisch en complimenteert de lijnen van deze Jaguar op fraaie wijze. Het steekt bovendien schitterend af tegen het beige interieur, dat overigens ongelofelijke klasse uitstraalt, mede door het design, maar ook door de hoogwaardige restauratiewerkzaamheden die plaatsvonden. Naast de mooie passingen versterkt het chroomwerk, zoals bumpers, grille en de diverse accessoires, de elegantie van deze Jaguar. Kortgezegd zijn de diverse delen in uitstekende staat, zoals u mag verwachten van een hoogwaardige restauratie. De onderzijde van de wagen ziet er uiteraard net zo mooi en goed uit.

In het interieur vinden we het prachtige beige leren bekleding dat, zoals gezegd, formidabel aansluit bij de donkerblauwe lak. Wij zien een grote hoeveelheid restauraties voorbijkomen, maar voor ons staat een ding vast: wanneer de restauratiewerkzaamheden op de juiste wijze zijn uitgevoerd, dan wordt de auto getransformeerd naar showroomkwaliteit zoals het oorspronkelijk was toen de auto voor het eerst de showroom verliet. Toch zien we vaak auto's op de markt die overgerestaureerd zijn, waarbij niet de juiste materialen werden gebruikt,

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Jaguar XJ | "U"

Wie winkelt in het segment van de Jaguar XJ, doet dat niet om de meest praktische of degelijke auto te vinden. Een topklasse reislimousine als de XJ gaat zelfs verder dan alleen hoogstaand comfort en veiligheid. Het is een persoonlijke keuze voor het fijnste wat een autofabrikant in huis heeft en moet het karakter van de berijder reflecteren. Maar welke persoonlijkheid heeft de XJ precies? Als de uiterst korte titel van deze test niet veelzeggend genoeg is, lees dan verder.

Autotest | Jaguar XJ "U"

De Jaguar XJ wordt vooral met gevoel gekozen. Daarom weet de XJ de inzittenden als geen ander een bevoorrecht gevoel te geven. Dat doet de XJ met moderne techniek en vormgeving.

Plus

  • elegante vormgeving
  • dynamisch weggedrag
  • sublieme prestaties 5.0 V8 motor

Min

  • te weinig hoofdruimte
  • onhandige bediening audio- en navigatiesysteem
  • niet zo verfijnd als concurrentie

Conclusie

De Jaguar XJ is niet de meest rationele aanschaf, maar juist een heel persoonlijke keuze. Meer dan ooit ligt de nadruk op rijplezier boven comfort. De moderne techniek maakt het dagelijks leven met de XJ makkelijk, aangenaam en veilig. De XJ 3.0 diesel presteert gevoelsmatig slechts voldoende, de 5.0 liter V8 benzinemotor maakt de XJ juist uitdagend snel. Op al deze punten is de XJ niet beter of vooruitstrevender dan de concurrenten.

De elegante vormgeving is tegelijkertijd het sterkste en zwakste punt van de auto: door de lage daklijn is de hoofdruimte voor- en achterin minimaal. De XJ is daarom minder geschikt als auto met chauffeur, maar leent zich des te beter om zelf van te genieten. En daar gaat het om: genieten, want ondanks alle kritiek is dit een auto die er perfect in slaagt om de inzittenden een bevoorrecht gevoel te geven. De Jaguar XJ is een auto met persoonlijkheid; met recht een auto om U tegen te zeggen.

Deel deze advertentie