Land Rover Defender 90 TD4 SW SVX 60 Years Anniversary Edition | Recaro | Airco | LMV | 4 Persoons |
€ 41.850,-
Bouwjaar | 30-10-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 102.852 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | K-326-GK Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Land Rover Defender 90 TD4 SW SVX 60 Years Anniversary Edition | Recaro | Airco | LMV | 4 Persoons |
€ 41.850,-
Algemeen
Bouwjaar | 30-10-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 102.852 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | K-326-GK Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Peter Schouten Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Giek 3 |
Postcode | 3891 KA |
Plaats | Zeewolde |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)36 - 7601710 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.peterschoutenautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Bandenmaat: 265/75 R16
Acceleratie (0-100): 16,8 s
Topsnelheid: 132 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 392 x 179 x 203 cm
Wielbasis: 236 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.795 kg
Laadvermogen: 755 kg
GVW: 2.550 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 266 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10 l/100km (1 op 10,0)
Brandstofverbruik in de stad: 12,5 l/100km (1 op 8,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 608 - € 638 per kwartaal
Dit betreft een schitterende originele Land Rover Defender 90 SW SVX 60 Years Anniversary Edition.
De Land Rover Defender staat bij uitstek bekend als dé minimalistische terreinauto. Ter ere van het zestigjarig jubileum van de moderne klassieker maakt Land Rover voor één keer een uitzondering, met de 60th Anniversary SVX Edition.
De Defender SVX komt als 90 en 110 Station Wagon en als 90 Soft Top. Land Rover voorziet de Defender van zwarte 'Santorini' lak en past ook de rest van het exterieur flink aan. Voorbeelden zijn een speciale grille en koplamppanelen in aluminium, buisvormige treeplanken, lichtmetalen velgen, versterkte aluminium bodembescherming, heldere koplampen en LED achteruitrij- en mistachterlichten. De SVX Soft Top valt extra op met zijn metallic zilveren rolkooi en een speciale zwarte stoffen kap.
Binnenin onderscheidt de SVX zich eveneens van z'n gewone broertjes. Zo zijn er speciaal ontworpen Recaro voorstoelen, lichtmetalen knoppen voor versnellings- en tussenbak, een nieuw audiosysteem met subwoofer en USB- en iPod-aansluiting, en een Garmin navigatiesysteem.
De productie van de Defender SVX special Edition start dit voorjaar, waarbij de eerste 90 Soft Tops aan het begin van de zomer zullen worden geleverd, met later in de zomer de 90 en 110 Station Wagons.
= Bedrijfsinformatie =
Wij met ons enthousiaste team staan voor u klaar om u van dienst te zijn om te adviseren en te helpen bij het maken van de juiste keuze bij de door u geselecteerde auto uit onze wisselende voorraad.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!