Land Rover Range Rover Sport 3.0 P400 MHEV HST | Pano | Luchtvering | Meridian | Carbon | Land Rover garantie
€ 79.900,- incl. BTW
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 25-10-2019 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 62.321 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | S-232-GX Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Land Rover Range Rover Sport 3.0 P400 MHEV HST | Pano | Luchtvering | Meridian | Carbon | Land Rover garantie
€ 79.900,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 25-10-2019 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 62.321 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | S-232-GX Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | EHD Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rietkraag 9 |
Postcode | 8082 AA |
Plaats | Elburg |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)578 - 755591 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ehdautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 255/55 R20
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 225 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 488 x 207 x 180 cm
Wielbasis: 292 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.310 kg
Laadvermogen: 740 kg
GVW: 3.050 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 213 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,2 l/100km (1 op 10,9)
Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 401 - € 456 per kwartaal
We hebben weer onze favoriete Range Rover Sport weten te machtigen; de HST.
Deze vierwielaangedreven Range heeft een mild-hybrid benzinemotor en levert een maximum vermogen van 294 kW (400 pk) en een maximum koppel van 550 Nm. Waarom wij juist zo een fan zijn van de HST? Enerzijds natuurlijk vanwege zijn geweldige prestaties en 400 PK sterke zescilinder. Want wat laat die zich heerlijk horen bij met name het doortrekken in de hogere toeren. Anderzijds ook vanwege de carbon exterieur accenten en alcantara interieur accenten. Zo zijn we absolute liefhebbers van het alcantara stuurwiel en het met alcantara beklede pookje. Aan luxe sowieso al geen gebrek, kijkende naar de hoogglans zwarte wielen, luchtvering, vol lederen stoelen met memory, navigatie en Meridian audio systeem. De auto is ingekocht van Jaguar Land Rover, van de eerste eigenaar afkomstig en wordt geleverd met een jaar Land Rover garantie
= Bedrijfsinformatie =
Vanwege een vakantie zijn wij gesloten van 22 mei 2024 tot en met 5 juni 2024.
Voor proefritten zijn wij op afspraak geopend en u kunt zich hiervoor wenden tot de chat op onze website
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Range Rover Sport | Nergens vies van
U wilt een Range Rover Sport? Dan is er de keuze tussen diverse dieselmotoren of een 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor. Een bescheiden benzinemotor was er tot nu toe niet. De reden daarvoor is eenvoudig: een dieselmotor is in een auto zoals deze vrijwel altijd voordeliger dan een benzinemotor. Alleen echte liefhebbers zullen kiezen voor een benzinemotor en zij willen meteen het beste van het beste. Voor het milieu of de bijtelling is dat echter geen ideale keuze. Daarom is er nu een tussenweg: de plug-in hybrid belooft de prestaties van een sportieve benzinemotor tegen een verbruik dat lager is dan van een diesel.
![Autotest | Range Rover Sport Nergens vies van](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4134/land-rover-range-rover-sport.jpg)
De Range Rover Sport is thuis op de snelweg en in het terrein. De plug-in hybrid P400e is snel en zuinig. Na de facelift voor 2018 een moderne uitrusting.
Plus
- Goede rijeigenschappen on-road, subliem off-road
- Zeer luxueus
- Zuinig dankzij hybride-techniek
Min
- overgang tussen elektromotor en benzinemotor duidelijk merkbaar
- automaat schakelt niet onmerkbaar
- onhandige locatie oplaadpunt
Conclusie
Naast de diverse dieselmotoren en de oppermachtige V8 5.0 Supercharged benzinemotor is de plug-in hybrid een zinvolle aanvulling op het leveringsprogramma van de Range Rover Sport. Nog steeds weet de Range Rover Sport als geen ander dynamiek met terreinwaardigheid te combineren. De hybride-aandrijving zorgt voor uitstekende prestaties én nog meer comfort op de openbare weg. Tegelijkertijd is merkbaar dat Land Rover weinig ervaring met deze techniek heeft: de overgang van elektrisch rijden naar rijden op benzine verloopt niet geheel onmerkbaar en het aansluitpunt voor het laadstekker is ronduit onhandig gekozen.
In de hybride-uitvoering blijven alle kwaliteiten van de Range Rover Sport behouden. De binnenruimte is en blijft riant. De uitrusting is modern en compleet. Het uitgekiende onderstel geeft de Range Rover Sport het beloofde sportieve karakter, terwijl de terreinwaardigheid is behouden. Modder of asfalt, benzine of elektriciteit: deze Range Rover is nergens vies van!