Maserati Quattroporte 4.2 Duo Select | Uitlaatklep | Ferrari Sound
€ 15.750,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 01-01-2006 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 144.000 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | L-851-RK Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Semi-automaat |
Motorinhoud | 4.244 cc |
Vermogen | 295 kW (402 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-01-2006 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 144.000 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | L-851-RK Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Semi-automaat |
Motorinhoud | 4.244 cc |
Vermogen | 295 kW (402 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Valstar Automotive B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Oude Apeldoornseweg 35A3 |
Postcode | 7333 NR |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 46046474 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.valstar-automotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Semi-automaat
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 275 km/u
Maten
Wielbasis: 306 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.986 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 2.086 kg
Interieur
Interieurkleur: beige
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 370 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Algemene staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 332 - € 377 per kwartaal
Als liefhebber is het altijd leuk om iets te hebben wat uit Italië komt. Niet alleen Ferrari, maar ook Maserati en Alfa Romeo ademen emotie. Ze kunnen iets wat Duitsers niet kunnen: DESIGN! Over het technische aspect laat ik mij niet uit. (Uit eigen ervaring)
Deze Maserati heeft, zoals velen weten, een motor afkomstig van Ferrari. Ik dacht altijd dat Ferrari er een plasje over deed en dat het dan een soort "Ferrari"-motor was. Tot ik afgelopen december de Ferrari-fabriek mocht bezoeken en erachter kwam dat Ferrari-medewerkers daadwerkelijk Maserati-motoren op dezelfde lijn bouwden, in dezelfde fabriek!
Deze Maserati is recent geïmporteerd omdat het gewoon moeilijk is om een goede te vinden. De Duo-select automaat is gewoon een prima bak, kan gevoelig zijn, maar deze schakelt gewoon goed.
Het geluid van deze 4.2 is zonder uitlaatklep ronduit saai, geen enkele beleving. Maar mijn vaste klant heeft er een uitlaatklep in gezet en wanneer je de klep opent, is het geluid echt MAGISTRAAL, ongekend, bizar en perfect. Op dat moment is de auto ook echt LEUK. Sterker nog, zonder die klep is de auto saai, mega saai. Maar met de klep open is het geweldig en kom je voor dit geld niet dichterbij het Italiaanse Ferrari-gevoel.
Al met al gewoon een hele leuke auto die er optisch goed uitziet. De zwarte velgen zijn afkomstig van een Ghibli en zijn voorzien van zeer goede banden. Het originele set is ook nog aanwezig.
Verder is het een auto die goed is onderhouden, recent een nieuwe dynamo en accu heeft gekregen, en goed rijdt en schakelt. Maar het blijft een Italiaan; vandaag pret en morgen defect. Misschien krijgt u argwaan, maar zo zit het met iedere Italiaan die rond de stallen van Maranello wordt gebouwd.
Al met al echt wel een leuke auto, met veel emotie. Optisch en het interieur zijn echt in prima conditie en motorisch zijn ze vaak niet kapot te krijgen. Wat heeft deze Maserati dan wel?
Af en toe een foutmelding "onderstel regeling niet beschikbaar", raam rechts gaat niet open, schakelaar voor de ramen wordt lam. Maar voor de rest een leuke wagen!
Ter informatie:
Wij verkopen deze auto in opdracht van een goede klant, is als dagelijkse auto gebruikt en heeft in deze tijd ook zijn nodige onderhoud gehad, geheel probleemloos. Maar op deze auto geven wij op geen enkele manier garantie, de auto mag op eigen kosten gecontroleerd worden rondom Apeldoorn.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Quattroporte | Een wereld van verschil
Alle grote sedans in het topsegment zijn grofweg hetzelfde. Ze streven allemaal naar maximaal comfort door een grote afstand te scheppen tussen de inzittenden en de techniek. Daarom zoeven ze bijna onhoorbaar over de weg en zijn ze als een luxe cocon voor de bevoorrechte inzittenden. Maar het kan ook anders! Dat bewijst de Maserati Quattroporte.
![Autotest | Maserati Quattroporte Een wereld van verschil](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/728/maserati-quattroporte.jpg)
De Maserati Quattroporte is een grote sedan in het topsegment. De Quattroporte is niet bedoeld auto met chauffeur, maar is dankzij de sportwagen-techniek van Maserati bedoeld als ultieme rijdersauto.
Plus
- bovengemiddeld veel rijplezier
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- concurrerend qua prijs en uitstoot
Min
- minder comfortabel dan concurrenten
- beperkte hoofdruimte
- weinig luxe achterin
Conclusie
Er is een wereld van verschil tussen de Maserati Quattroporte en grote sedans in het topsegment van andere merken. Die laatste zijn meestal gericht op comfort en gebruik als auto met chauffeur. De Maserati Quattroporte daarentegen is een droomauto die bedoeld is om zelf mee te rijden.
Het verschil begint met de vormgeving en simpelweg de exclusiviteit die hoort bij het merk Maserati. Het belangrijkste zijn echter de rijeigenschappen. De Quattroporte is overduidelijk het product van een sportwagenfabrikant en daarom is de band tussen bestuurder en techniek veel sterker dan gebruikelijk. Dat zorgt voor een compleet andere ervaring, terwijl het comfort op de lange afstand zeker niet vergeten is.