Bouwjaar | 10-01-2024 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 16.809 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-506-KN Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.496 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 10-01-2024 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 16.809 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-506-KN Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.496 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autohuis Eickhof B.V. |
Contactpersoon | Afdeling Verkoop |
Adres | Kayersdijk 153 |
Postcode | 7332 AR |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)55 - 5212809 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 34866529 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.eickhof.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2023 - 2024
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 5 kW (7 PK)
Vermogen brandstofmotor: 66 kW (90 PK)
Koppel: 151 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 44 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,8 s
Topsnelheid: 183 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 409 x 170 x 152 cm
Wielbasis: 257 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.012 kg
Laadvermogen: 528 kg
GVW: 1.540 kg
Max. trekgewicht: 900 kg (ongeremd 550 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 107 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,7 l/100km (1 op 21,3)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 113 - € 123 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); Nieuwe APK
Deze hatchback heeft geen aparte kofferruimte. Via de extra deur aan de achterzijde laadt u gemakkelijk spullen in en als u de achterbank ook nog neerklapt, krijgt u er in één keer honderden liters laadruimte bij. Zijn pittige prestaties dankt deze auto aan zijn compacte en zuinige motor. 's Winters komen de verwarmbare voorstoelen heerlijk van pas. Ook is de auto voorzien van: LED koplampen, dakspoiler, in delen neerklapbare achterbank, elektrisch verstelde en verwarmde buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen achter en start-stopsysteem.
Bij het wisselen van rijbaan kan een dode hoek ontstaan waardoor achterliggers te dichtbij kunnen komen. De achteropkomend verkeer waarschuwing geeft in dat geval automatisch een signaal. Met automatische airconditioning hoeft u alleen de gewenste temperatuur in te stellen. Het systeem doet de rest. Met de audiobediening op het stuur bedient u het audiosysteem zonder uw ogen van de weg te halen. Met de DAB-ontvanger luistert u naar glasheldere digitale radio. Hoeveel ruimte u nog heeft bij het insteken? De parkeersensoren laten het weten! Da's gemakkelijk! U bent in deze Mazda ook voorzien van regensensor, cruise control, lederen stuur, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, boordcomputer en lederen versnellingspook.
Als bestuurder van deze Mazda bent u nooit alleen. U wordt onderweg bijgestaan door technologische hulpmiddelen die samen met u de weg in de gaten houden. Als het nodig is, grijpen ze zelfs in, door te remmen of bij te sturen. Op een kop-staartbotsing zit niemand te wachten. Daarom is de forward collision warning onderweg constant alert en berekent via een sensor de veilige afstand tot voorliggers. Bovenop deze veiligheidsfeatures heeft deze Mazda bovendien dodehoekdetectie, hill hold functie, brake assist en bandenspanningcontrolesysteem.
Er is nog meer te vertellen over deze auto, maar dan moet u hem ook zelf
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda2 Hybrid | Twee in één
Een hybride is een bijzondere auto. Onder de motorkap zijn zowel een verbrandingsmotor als een elektromotor te vinden. Toch neemt Mazda de term hybride wel heel letterlijk: de "Mazda2 Hybrid" is namelijk ook een mix van twee verschillende auto's! En die wonderlijke combinatie is vernieuwd voor 2024. Autozine legt uit hoe dat zit...
De Mazda2 Hybrid is een compleet andere auto dan de andere versies van de 2. De Hybride aandrijving zorgt voor betere prestaties, meer comfort en een lager verbruik. Minder comfortabel, wel dynamisch.
Plus
- vlot, levendig en zuinig
- modernere uitrusting dan standaard Mazda2
- uitstekende rijeigenschappen
Min
- minder verfijnd dan standaard Mazda2
- weinig verschil met Toyota Yaris
- omslachtige procedure om snelheidswaarschuwing uit te schakelen
Conclusie
Waarom is de "Mazda2 Hybrid" twee in één? Omdat het een Mazda en een Toyota tegelijk is. En omdat er een benzine- en een elektromotor onder de motorkap liggen. Om met het eerste te beginnen: de Hybrid is een compleet andere auto dan de andere versies van de Mazda2. Onderhuids is de Mazda2 Hybrid een Toyota Yaris Hybrid. Aanpassingen aan de voor- en achterzijde geven de Mazda echter wel een eigen gezicht.
Mazda2 is deze samenwerking met Toyota aangegaan omdat een "full hybrid" een waardevolle aanvulling op het bestaande aanbod vormt. Een mild-hybrid is voordelig in aanschaf, maar biedt ook beperkte voordelen. Een plug-inhybrid zou te kostbaar zijn voor een compacte auto als deze. De "full hybrid" biedt een grote bijdrage aan het comfort, verbetert de prestaties en verlaagt het verbruik. Tegelijkertijd is de prijs gunstig.
Een nadeel van de samenwerking is dat het comfortabele, verfijnde, rustgevende karakter van de standaard Mazda2 verloren is gegaan. Daar staat tegenover dat het "donormodel" veel jonger is en daarom heeft de Mazda2 Hybrid een modernere uitrusting dan de standaard Mazda2. Zo biedt twee in één dus veel voordelen!