Bouwjaar | 1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 83.373 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AR-95-98 Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 83.373 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AR-95-98 Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Targa
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
In de jaren 60 van de vorige eeuw boekte Porsche grote successen. Het 911 palet breidde Porsche uit in september 1965 met de 911 Targa. Porsche deed het op race-gebied uitstekend. Omdat Porsche opeenvolgende overwinningen had bij de Targa-Florio wegrace op Sicilië, besloot Porsche om de open variant de 911 Targa te noemen. De rest is geschiedenis.
Porsche voorzag de 911 Targa van een rolbeugelframe voor de veiligheid. Het dak was daarbij afneembaar in twee delen. Gewild waren de Targa's zeker. Het zorgde voor een enorme populariteit onder 911 kopers en al gauw voerde Porsche de productieaantallen per dag op. Wat maakte de Targa zo aantrekkelijk voor (potentiële) kopers? Het is waarschijnlijk de combinatie van de rijervaring zoals dat het geval is bij een cabriolet en tegelijkertijd werd de bestuurder beschermd bij onverwachte weersverandering en bood de rolbeugel extra veiligheid in vergelijking met een 'volledige' cabriolet.
1968 kende een aantal veranderingen voor de Porsche 911 Targa. Zo werd de achterruit veranderd naar vast glas, wat bijdroeg aan de aantrekkingskracht van de oorspronkelijke uitritsbare achterruitmodellen met 'soft window', zoals het exemplaar dat we nu aanbieden. Voor die uiterst specifieke Porsche klanten bleef de 'soft window' optie beschikbaar via speciale bestelling tot 1971.
Ons exemplaar dat we hier aanbieden betreft een 911 Targa T Soft Window uit 1969. Dit is dan ook de gewilde vroege Soft Window versie en daarnaast met lange wielbasis! Een zeer gewilde Porsche.
Op prachtige wijze is deze Porsche in Nederland gerestaureerd en gereviseerd door een Porsche specialist, compleet naar fabrieksspecificaties. Dit maakt deze 911 Targa een zeer mooi en goed exemplaar. Het exterieur staat er bijvoorbeeld zeer goed bij. De carrosseriekleur, Silver Grey, is werkelijk zeer mooi en netjes. Zowel de rubbers, het chroomwerk, het glaswerk en de prachtige Fuchs velgen, zien er allemaal zeer fraai en met name goed uit.
Het interieur is eveneens zeer mooi en vooral goed. De prachtige stoelen met Pepita bekleding zien er als nieuw uit. De details van het interieur kloppen. Het is absoluut geen straf om tijd te spenderen achter het stuur van deze Porsche.
Rijden met dit exemplaar is ronduit geweldig. De motor springt vlot aan en loopt rustig met een prachtig geluid. De luchtgekoelde motor heeft zijn unieke klank die gelijk herkenbaar is. De revisiewerkzaamheden hebben ook een zeer positief effect op de algehele rijbeleving, want deze Porsche rijdt zeer strak; een solide gevoel dat door de hele auto voelbaar is.
Heeft u interesse in deze fraaie en gewilde Porsche? Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen u graag verder. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Wij hebben ruime ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen. Informeer naar de mogelijkheden.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.