Bouwjaar | 15-04-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 108.991 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | XT-501-K Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 258 kW (351 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 15-04-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 108.991 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | XT-501-K Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 258 kW (351 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | EHD Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rietkraag 9 |
Postcode | 8082 AA |
Plaats | Elburg |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)578 - 755591 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ehdautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Vermogen: 258 kW (351 PK)
Vermogen elektromotor(en): 340 kW (462 PK)
Aandrijving
Actieradius: 530 km
Asconfiguratie
Bandenmaat: 235/35 R20
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 233 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 469 x 185 x 144 cm
Wielbasis: 288 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.831 kg
Laadvermogen: 474 kg
GVW: 2.305 kg
Accu
Accu: 75 kWh
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 16.5 kW, 123 km actieradius per uur, compleet vol in 20 uur en 49 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 626 km actieradius per uur, compleet vol in 3 uur en 24 minuten
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 14,150943396226 kWh/100km
Energielabel: A
Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Emissie: Zero emissie
Deze auto is net binnen. Meer foto's volgen binnenkort of zijn alvast verkrijgbaar op aanvraag.
Origineel Nederlandse Tesla Model 3, Long Range met vierwielaandrijving, waarme je heerlijk en comfortabel elektrisch rond zoeft met een actieradius van circa 465 kilometer. Het design doet de Model 3 denken aan de Model S, maar hij is minder gestrekt en minstens net zo elegant. Het uiterlijk van dit exemplaar is fraai, met de zwarte metallic lak en de 19'' lichtmetalen wielen.
Voor wie het gewend is met een tablet te werken is de Model 3 een uitkomst, want daarmee bedien je nagenoeg alles in de auto. Daarbij kan je smartphone als sleutel fungeren en blijft het een onwijs leuke ervaring te Tesla te berijden en bedienen. Het interieur is verder minimalistisch, maar van alle gemakken zoals airco, navigatie en adaptieve cruise control voorzien. Tevens wordt deze elektrische kanjer geleverd met afleverinspectie en liefst twaalf maanden Tesla garantie
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Tesla Model 3 | Te mooi om waar te zijn?
Op Internet geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Dus als er een nieuwe autofabrikant opstaat die een middelgrote sedan aanbiedt die geen uitstoot heeft, sneller is dan de gemiddelde sportwagen, comfortabeler is dan een limousine, zelf kan sturen, in het gebruik goedkoper is dan de kleinste stadauto en een aanschafprijs heeft van de gemiddelde zakenauto, dan is dat reden voor scepsis. Terecht?
De Tesla Model 3 in de basis-uitvoering is de snelste, comfortabelste en veiligste auto die er voor dit geld te koop is. De vernieuwende ergonomie maakt het leven aangenaam. 400 echte kms op een accu.
Plus
- zeer snel, nul uitstoot
- voordelig in gebruik
- vernieuwende ergonomie
Min
- matige ruimte achterin
- Auto Pilot doet (nog) niet wat het belooft
- afwerkingskwaliteit voor verbetering vatbaar
Conclusie
Is de Tesla Model 3 te mooi om waar te zijn? Ja en nee. Om met het negatieve te beginnen: als het gaat om de bouwkwaliteit is nog steeds merkbaar dat Tesla weinig ervaring heeft als autofabrikant. Panelen sluiten niet mooi op elkaar aan, in kieren en gaten is het plaatwerk niet gespoten en de geluidsisolatie laat te wensen over. De beloofde "Auto Pilot" staat, mede vanwege de veelbelovende naam, nog in de kinderschoenen en functioneerde in de testauto zelfs minder goed dan in eerder geteste Tesla's. Tenslotte klagen Tesla-eigenaren op het forum op Autozine.nl steen en been over de service van het merk.
Op alle andere punten is de Model 3 juist veruit superieur aan vrijwel alle andere auto's met een soortgelijk prijskaartje. Voor dit geld is geen snellere, comfortabelere of veiligere auto te koop. Het beloofde bereik van 400 km is in de praktijk goed te realiseren. Mocht dat nog niet voldoende zijn, dan nemen het snelle laden en Tesla's eigen netwerk van superchargers alle zorgen over de actieradius weg. De aanschafprijs van de Model 3 is niet hoger dan die van een vergelijkbare auto met verbrandingsmotor, terwijl de kosten per kilometer veel lager zijn. Tenslotte is de ergonomie van de Model 3 zo vooruitstrevend, dat wanneer de conventionele merken uiteindelijk met hun elektrische auto's komen, Tesla nog steeds ver vooruit loopt.