Volkswagen Golf 1.8 CL Syncro Country 75KW GKAT
€ 19.950,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 13-10-1992 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 225.021 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | FR-SL-40 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 13-10-1992 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 225.021 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | FR-SL-40 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Aeen Exclusieve Automobielen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energieweg 8 |
Postcode | 3771 NA |
Plaats | Barneveld |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)342 - 493972 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.aeen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/65 R15
Acceleratie (0-100): 12,1 s
Topsnelheid: 178 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 402 x 170 x 143 cm
Wielbasis: 248 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.245 kg
Laadvermogen: 455 kg
GVW: 1.700 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 560 kg)
Interieur
Interieur: Donkergrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 148 - € 167 per kwartaal
Aantoonbare historie:
10.1992 1km Afleverbeurt
10.1993 11.322km service 1
12.1994 20.930km service 2
10.1995 30.331km service 3
11.1996 43.197km service 4
11.1997 56.925km service 5
12.1998 71.560km service 6
02.1999 74.209km NAP registratie
02.2000 86.866km service 7
02.2001 98.156km service 8
03.2002 106.151km NAP registratie
04.2003 114.639km service 9
07.2004 125.427km service 10
09.2005 132.518km service 11
11.2006 132.518km APK keuring
12.2007 138.656km service 12
05.2009 151.865km service 13
04.2010 164.160km service 14
05.2011 171.110km NAP registratie
05.2012 177.508km NAP registratie
05.2013 177.508km APK keuring
05.2014 188.272km APK keuring
12.2014 193.946km APK keuring
02.2015 197.385km NAP registratie
02.2016 197.385km APK keuring
01.2017 210.475km NAP registratie
12.2018 218.443km service 15
11.2019 220.400km service + Distributieriem vervangen
02.2020 221.440km APK keuring
08.2021 224.962km service 16
05.2022 224.800km service 17
04.2024 224.997km NAP registratie
= Bedrijfsinformatie =
Bij ons bepaalt u zelf de garantie- en afleveringscondities van de auto die u wilt aanschaffen.
Elke auto wordt aangeboden voor een zogenoemde meeneemprijs.
Heeft u vragen?
Stuur dan een bericht of WhatsApp naar 06-27088885
Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar.
Mailen kan naar: info@aeen.nl
MET VRIENDELIJKE GROET,
PATRICK OOSTERVEER
Aeen Exclusieve Automobielen
Energieweg 8
3771 NA Barneveld
Tel.: +31 342 493 972
www.aeen.nl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.