Volkswagen Golf 2.0 III GTI G-Kat 116pk
€ 14.950,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 09-06-1992 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 117.146 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | RR-211-J Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 09-06-1992 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 117.146 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | RR-211-J Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Aeen Exclusieve Automobielen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energieweg 8 |
Postcode | 3771 NA |
Plaats | Barneveld |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)342 - 493972 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.aeen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/50 R15
Acceleratie (0-100): 12,1 s
Topsnelheid: 178 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 402 x 171 x 141 cm
Wielbasis: 248 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.100 kg
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.565 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal
Volkswagen Golf III 2.0 GTI in Alba Italië nieuw geleverd aan de eerste eigenaar Seniore Lucohi. Magnifiek, perfect en stipt onderhouden exemplaar, volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie, onderhoudsfacturen, gestempeld en ingevuld onderhoudsboek. Uitzonderlijk conditie van het volledig fabriekslakwerk, werkelijk geen enkel plaatdeel werd in het verleden bijgespoten. Het lakwerk verkeert in ongelofelijke conditie, vertoont geen zichtbare gebruikssporen, zelfs geen steenslag. Prachtig onbeschadigd interieur.
Zichtbaar geprofiteerd van een vanaf nieuw uitgevoerde tectyl beurt, roest en schadevrij. Zelfs de technische componenten als wielophanging en achteras vertonen geen oxidatie. Uitgerust met stuurbekrachtiging, elektrische ramen voor en achter, mistlampen voor, centrale portiervergrendeling, Radio/cassette Beta en cassette opberg vak.
Onderhoudshistorie:
06.1992 1km afleverbeurt
06.1993 6.500km service 1
06.1994 11.400km service 2
07.1995 15.517km service 3
06.1996 17.796km service 4
04.1997 22.100km service 5
06.1998 29.100km service 6
06.2000 32.400km service 7
06.2001 38.400km service 8
05.2002 45.300km service 9
06.2003 50.500km service 10
06.2004 55.628km service 11
06.2007 71.975km service 12
06.2011 88.430km service 13
04.2012 90.000km service 14
04.2013 92.738km service 15
12.2017 99.765km Ingevoerd in NL
06.2020 99.766km NAP registratie
09.2021 99.805km APK keuring
09.2022 107.269km APK keuring
10.2023 115.484km NAP registratie
01.2024 117.132km NAP registratie
Fabriekskleur: ALPINWEISS
= Bedrijfsinformatie =
Bij ons bepaalt u zelf de garantie- en afleveringscondities van de auto die u wilt aanschaffen.
Elke auto wordt aangeboden voor een zogenoemde meeneemprijs.
Heeft u vragen?
Stuur dan een bericht of WhatsApp naar 06-27088885
Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar.
Mailen kan naar: info@aeen.nl
MET VRIENDELIJKE GROET,
PATRICK OOSTERVEER
Aeen Exclusieve Automobielen
Energieweg 8
3771 NA Barneveld
Tel.: +31 342 493 972
www.aeen.nl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.